Viser innlegg med etiketten LO. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten LO. Vis alle innlegg

søndag 29. september 2013

Klar for en utfordring?

Noen har høstferie og andre har bare helgefri - uansett er det søndag og høsten har ankommet. En ny scrappesesong er i gang. Tar du denne utfordringen?

Jeg vil se en stamme, en grein, ei rot, et blad, bark, årringer eller noe annet som har tilknytning til et tre. Det kan være et høyt tre, en lav busk, et slektstre, livets tre eller kunnskapens tre. Det kan være et helt tre eller bare en liten del av et tre. Valget er ditt.

Uansett skal det være godt synlig, men trenger ikke å dominere. Materialet og teknikken du bruker velger du helt selv. Jeg gleder meg å se hva du finner på!

Du har fortsatt tid til å delta på That's just so cute #38. :)
Under er mine LOer og her finner du flere LOer inspirert av trær.


 Premien


søndag 11. august 2013

Minne om mannen ved havet

Bildet er av min svigerfar som døde for snart to år siden. Han var havets mann. Han bodde ved og levde av sjøen hele livet.


tirsdag 12. februar 2013

Leik i fjera TJSC

Månedens fargeutfordring So Cute Color #26 er inspirert av naturen. Det passet til disse bildene som ble tatt en tidlig vårdag i fjera i fjor.


Mønsterark, sølvmaling, silouette fugler, bølgepapp med gesso, diverse mønsterark og bokstaver. Det meste er pusset, revet og påført litt brunt på kantene.


torsdag 7. februar 2013

Passion for dresses

Here I have documented my youngest one's passion for dresses. She has not used pants in two years! She won´t use anything else than dresses. I  have turned the Scrap365 February sketch around and join them for the first time.


mandag 4. februar 2013

Skitur

Disse bildene er fra en flott lang skitur med minste-meisen i fjor. Hun går hele turen uten staver og synger, forteller og skravler med seg selv. Gode minner. Ukens skisse fra VS er utrolig morsom å leke med. Jeg er glad i alle årstider. Vinteren er intet unntak.

Kraftkartong er forsiktig pyntet med hvite detaljer; bånd, osteklut, snøstjerner med perler, gren malt med gesso og glitter samt en kransen fra Marianne design, tror jeg.

lørdag 2. februar 2013

Julekortbildet til TJSC

Den enkle rene stilen Clean & simple har alltid fascinert meg. Jeg har oftere ambisjoner om å lage slike LOer enn jeg faktisk får til. Det er rett og slett en utfordring å lage synes jeg. Her har jeg scrappet fjorårets julekortbildet.

Hvit kartong, rødt mønsterark er brukt som matte og punsjet på to kanter, snøstjernene er punchet ut og pyntet med rød perle, teksten i julekortene er rullet sammen og festet med hyssing, pyntet med frimerke, en fugl og en charm.

søndag 27. januar 2013

Full galop i parken VS4

Jeg slenger meg med i Veckans Skisse #4 denne uka med to spreke ryttere til hest. Planen var at dette skulle bli en C&S LO, men akkurat slik ble det ikke. Hyggelig med positiv omtale sist uke. Tusen takk.


fredag 18. januar 2013

Prima ballerina VS #3

På gamle bilder ser en at tida flyr fort. Dette er allerede fem år siden. Jeg blir jeg glad hver gang jeg klarer å scrappe gamle bilder. Dette er mitt bidrag til Veckans Skiss # 3. Heldig er jeg som fortsatt kjenner inspirasjonen etter scrappetreff med venninner for et par uker siden!

Kraft kartong, mønsterark fra Maja design (tror jeg), brukt stjerne sjablong og hvit maling, tekst stempel litt her og der, grenen og ballerinaen er stanset ut fra silouette. Diverse småpynt jeg har fått i julekalenderen fra snille scrappevenninner. Stjernen fant jeg faktisk på gulvet etter treffet sist. Thi hi

mandag 14. januar 2013

LO fra Legoland

Dette er en LO jeg har jobbet med i lang tid. Jeg hadde opprinnelig sju bildesirkler. En kveld kikket meisemannen over skulderen min og sa: Du kan ikke ha sju sirkler. På legoklossene er det seks. Og så enkelt var det. Jeg reduserte til seks sirkler og siden ble ferdig på sekunder. Det er meisemannen som er hjernen bak dette Lego Friends bordet også.




lørdag 12. januar 2013

LO i vinterdrakt VS #2

Nytt år og nye scrappemuligheter. Sist helg var jeg sammen med en kreativ gjeng og det inspirerte. Jeg tror dette blir et flott og produktivt scrappeår :) Har laget denne LOen i løpet av de siste dagene og bidrar med den til ukens Veckans Skisse #2.
Her har jeg brukt hvit gesso på en stjerne stensil, stanset ut en snøsterne bord med dies fra Marianne design, pyntet med rester av bånd, snøstjerne i fult fra Panduro? og ulike bokstaver. De blå perlene er egentlig punktum fra samme skriftarket som ordet kryn. Noen detaljer: 



torsdag 25. oktober 2012

Same day of birth

Six years ago these girls were born on the same date in two different hospitals. In August they started at the same school, in the same class. One month later they celebrate their birthday together. This is my entry to Skissedilla #181 this week.


søndag 23. september 2012

Lilla halloween VS 38

Dette er en LO jeg har jobbet med lenge. I går gjorde jeg den ferdig. Bildene gjenskaper gode minner fra en rolig Halloween feiring med minstemeisen i fjor høst.  Mitt bidrag til Veckans skisse nr 38 er denne Halloween LOen.

Lilla Bazzill dot ark, edderkoppspinn sjablong fra Tim Holtz stemplet med vannmerke beregnet på embossing, symaskin søm, washi tape, hvit mist, datostempel, litt halloween pynt og diverse bokstaver.

onsdag 29. august 2012

Froskesafari

En kort spasertur fra Kvisten ligger et lite idyllisk tjern. I fjor tok vi turen dit rett etter at rompetrollene var blitt til frosker. Det var mye aktivitet i vannkanten.

Siden er først dekorert med hvit akrylmaling. Sjablonger ga artig mønster, mist, stempel, noen bokstaver, minimalt med pynt og så ferdig. Kantene på bildet er ripet med skalpell.

mandag 27. august 2012

Tankefull i godt selskap

Det er herlig når de små er fullstendig oppslukt i sin egen lek og ikke enser verden rundt. Her er den minste meisen opptatt med å plukke noen strå og prater med seg selv. Det er en god egenskap og trives godt i eget selskap.

fredag 10. august 2012

Perlevenner i heksagonmønster

To venner som hopper, danser, ler og klemmer. Dette er gode minner som er morsomt å scrappe. I sommer har jeg scrappet en del gamle bilder som jeg har hatt liggende. Flere ganger har jeg endt med å klippe bildene i seksagonmønster. Jeg synes det gir en artig effekt. Her er eksempler på to andre LOer hvor jeg har gjort det samme. Venne LO med seksagon mønster og Moro å kle seg ut med seksagon mønster.

mandag 6. august 2012

Moro å kle seg ut

Gamle foto ble med i sommerkofferten. Noen Loer har det blitt. Her er et eksempel på det. Jeg synes litt kjedelige bilder og bilder med masse støy blir enklere å scrappe når de blir klippet i seksagonmønster. Her er et annet eksempel med seksagon i sommerlig Venne LO.

søndag 5. august 2012

Male påske egg

Bildene er fra årets påskeaktivitet. Vi hadde bypåske for første gang på flere år. Hos Thats just so cute 7 spør de etter hånskrift.


søndag 29. juli 2012

Inspirerende demo med Holtz og Dylusions

I februar var jeg heldig å få delta på demonstrasjonene Holtz og Dylusions holdt på Bikuben. Det var et kjempekick. På denne LOen har jeg brukt noen av teknikkene de viste.


mandag 23. juli 2012

Gamle LOer, nye ideer

Tidligere i sommer sorterte jeg LOer og satte de inn i album. Da dukker minnene fram som perler på en snor. Innimellom dukker det også opp gamle scrappeideer som er verdt å prøve på nytt. Jeg etterlyst alternative måter å bruke disse bladene på. Jeg har fått et tips jeg skal sjekke ut, men enn så lenge deler jeg disse gamle LOene med deg.



tirsdag 3. juli 2012

Sommerminner

Sommer ute, sommer inne, sommer i hjertet, solbrent nese, late badedager og sene kvelder. Slik var sommerferie vår i fjor. Bildet gjenskaper gode sommerminner, akkurat slik JuliUtfordringen til Scrappehuset etterspør.
Dette ble fjorårets julekortbilde. I den lille konvolutten ligger julebrevet.