Viser innlegg med etiketten sommer. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten sommer. Vis alle innlegg

søndag 11. august 2013

Minne om mannen ved havet

Bildet er av min svigerfar som døde for snart to år siden. Han var havets mann. Han bodde ved og levde av sjøen hele livet.


torsdag 30. mai 2013

Sommerferie album

Dette albumet er allerede to år gammelt. Jeg har laget det fra bunn med tykk kartong, papir og bind-it-all. Før avreise laget jeg sidene og bandt de sammen, slik at alle kunne bidra underveis på turen med en tegning, betraktninger fra stranda, billetter og små anekdoter. Da jeg kom hjem ble bilder printet og limt inn. Det meste ble skrevet på selve turen, og derfor har vi tatt vare på flere minner og detaljer enn om vi skrev det ned etter vi kom hjem.
Flere gode ideer til årets feriealbum finner du hos That's Just so Cute hvor Maya har laget en inspirerende artikkel.

Tykk kartong, mønsterark, bind-it-all, tags, bånd og bord puncher.


tirsdag 3. juli 2012

Sommerminner

Sommer ute, sommer inne, sommer i hjertet, solbrent nese, late badedager og sene kvelder. Slik var sommerferie vår i fjor. Bildet gjenskaper gode sommerminner, akkurat slik JuliUtfordringen til Scrappehuset etterspør.
Dette ble fjorårets julekortbilde. I den lille konvolutten ligger julebrevet.

søndag 13. mai 2012

Solstråle i tape utfordring

Jeg har både fått metervis med tape fra min kjære scrappevenninne Maya og i forrige uke var postkassen full av taperuller fra Andrine og Marens Landhandleri. Selvsagt må jeg hive meg på Thats just so cute sin suprise utfordring #4 "Teip her, teip der, teip i vei".
Jeg har utfordret meg selv med å bruke tape på ulike måter. 1) Tapen øverst i venstre hjørne er fra Prima og mistet med orange. 2) Sommerfuglen mellom knappene er klippet ut av en taperull og limt rett på. 3) Tapen under bildet er i en monocrom fargeserie 4) Sommerfuglen i epoxy er limt på kartong, stanset ut i sirkelpunch og festet på epoxy 5) Krøllete tape under rosen istedet for blader.

tirsdag 10. april 2012

Sisterhood

I really like this photo. My two daugthers in a silence moment of sisterhood. There is a note in the envelope, a little letter frome me to them.
I join two challenges. Scrap for help wants to see buttons. My button is a star. The Studio challenge wants to see kraft, twine, ink and star.


onsdag 4. april 2012

Washitape i Veckans Skiss #14

Washitape er morsomt. Her har jeg laget en C&S LO til utfordringen hos Veckans Skiss nr 114.

Hvit Bazzil, diverse tape, diverse bokstaver og små vanndråper fra Cloud9 Design.


mandag 2. april 2012

Washitape utfordring

Når det dumper en pakke i posten med overraskelser og utfordring, tar jeg imot med åpne armer. Utfordringen var å lage en LO med washitape. Det ble to. Takk for utfordringen. Det sparket trengte jeg.

 LOer i C&S stil. Hvit kartong, diverse washitape, diverse rubons og bokstaver.

fredag 12. august 2011

Sommer er saftis

Sola varmer forsatt godt, og på en varm sommerdag smaker det godt med hjemmelaget saftis. Isen er leskende og fargen er lekker.