Viser innlegg med etiketten pakkelapper. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten pakkelapper. Vis alle innlegg

lørdag 29. desember 2012

Pakkelapp og julekort So Cute Child # 2

Her er pakkelappen fra lillesøster. Hun var rasjonell og fant raskt ut at julekort og pakkelapp er to sider av samme sak :) Hun deltar i utfordringen til So Cute Child #2.



Pakkelapper So Cute Child #2

Det ble litt pakkelapp produksjon sammen med minimeisene før jul. Storesøster laget sin egen vri på denne pakken og bidrar i So Cute Child #2.


fredag 16. november 2012

Flere pakkelapper

Å lage pakkelapper er jammen moro. Her har jeg brukt restepapir, snøstjerne charms, tråd og kraftkartong.


onsdag 14. november 2012

Pakkelapper av restepapir

Hjemmelagde pakkelapper ser ut til å bli en hit i år. Disse er laget av restepapir fra en tidligere pakkelapp produksjon.

torsdag 8. november 2012

Små pakkelapper

Et par nye pakkelapper er klare. Jeg har blitt litt hekta på dette formatet etter utfordringen hos Trykkpressa. Her kan du se noen flere pakkelapper.


mandag 5. november 2012

Pakkelapper til jul

Årets første pakkelapper er klare. Med utgangspunkt i to mønsterark og kraftkartong ble det 13 lapper totalt. Det er en god start. I fjor ble det også noen runde pakkelapper, men i et helt annet uttrykk.


torsdag 11. oktober 2012

Julekort i miniformat

Utfordringen hos Trykkpressa denne måneden pirret meg.  Lag kort i størrelsen 1 1/4" x 4 1/4". Ja, det høres artig ut tenkte jeg og satte i gang. Fotmatet var mer utfordrende enn forventet, men moro når det først løsnet. Jeg endte til slutt med jul som tema.

Fargene hvitt, rødt og brunt og elementene sirkel, restepapir og teksten god jul.

lørdag 30. juni 2012

Hobby på regnfulle dager

Det er moro å sitte rundt kjøkkenbordet sammen med ungene når regnet trommer på ruta, hobbyduken er lagt på og mistflaskene står på bordet. Flere av tagkortene har allerede fått nye eiere, men her er ett av resultatene fra en ettermiddag i forrige uke. Tags er anvennelig til kort enten alene eller i kombinasjon med annen pynt.
Dette er så enkelt som det ser ut; gul og grønn mist, akrylmaling i gull og blank krakeliering som ikke ga det store effekten, samt et fuglestempel. Lett som en plett.

søndag 26. februar 2012

Demo med Tim og Dyan

Fredag var jeg blant de heldige som fikk delta på demoen til Tim Holtz og Dyan Reaveley på Bikuben. Jeg så fram til å møte kongen av scrap, Tim Holtz, men at jeg også skulle få treffe dronningen av scrap var jeg uforberedt på. Tim tryllet stillfarent fram spennende effekter med nye og gamle produkter, mens Dyan var et fyrverkeri av ei dame! Takk for en flott kveld med inspirerende kreativitet!
I dag har jeg feiret to femåringer. Disse to bursdagstagene er en direkte konsekvens og inspirasjon etter fredagens demo. Uvant uttrykk til meg å være men artig å jobbe med. :)

onsdag 21. desember 2011

Pakke, pakke, pakke julegaver

I desember er Kvisten et lite nisseverksted. Kort skrives, små overraskelser scrappes og pakker pakkes. Her er et par eksempler på de som er pakket inn på Kvisten hittil i år.

tirsdag 20. desember 2011

Resirkulerte frimerker til scrapping

Det er hyggelig når postkassa fylles av årets julekort fra fjern og nær. Motivene på årets norske frimerker er flotte. Jeg tenkte at dette må da kunne brukes til noe? Så sagt så gjort. Her er et par til-og-fra lapper årets dekorative frimerker. Gjenbruk er bra, uansett om det er stort eller lite.

torsdag 8. desember 2011

Julekort og pakkelapper

Jeg stortrives på Kvisten nå i adventstiden. Hvert julekort gir ideer til det neste. Saksen klipper, limet tørker og tankene flyr. For meg er tiden på Kvisten i desember en avslapppende rekreasjon.

søndag 27. november 2011

Enkle tags til advent

Dette må kalles tags i clean & simple stil :) Retrobildene er stanset ut med ovale dies til Cuttlebug. På den lilla kartongen har jeg brukt ovale dies med scallops. Anonyme Scrappere etterspør jule/bursdagstags i sin utfordring nr. 33. Dette er Kvistens bidrag.