Hvit Bazzill, mønsterark stanset til et tre, ei rose røde og hvite perler og et stempel.
Viser innlegg med etiketten ThatsJustSoCute. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten ThatsJustSoCute. Vis alle innlegg
torsdag 2. januar 2014
Raskt julekort til So cute 2013
I år ble julekortene til nyttårskort og de siste ble laget i romjula. Målet i år var å lage kort uten å kjøpe inn noe nytt. Det klarte jeg. Kortet er laget på godt under en time og passer til Graciela sin juni utfordring hos Thats just so cute.
søndag 29. september 2013
Klar for en utfordring?
Noen har høstferie og andre har bare helgefri - uansett er det søndag og høsten har ankommet. En ny scrappesesong er i gang. Tar du denne utfordringen?
Jeg vil se en stamme, en grein, ei rot, et blad, bark, årringer eller noe annet
som har tilknytning til et tre. Det kan være et høyt tre, en lav busk, et
slektstre, livets tre eller kunnskapens tre. Det kan være et helt tre eller
bare en liten del av et tre. Valget er ditt.
Uansett
skal det være godt synlig, men trenger ikke å dominere. Materialet og teknikken
du bruker velger du helt selv. Jeg gleder meg å se hva du finner på!
Du har fortsatt tid til å delta på That's just so cute #38. :)
Under er mine LOer og her finner du flere LOer inspirert av trær.
Under er mine LOer og her finner du flere LOer inspirert av trær.
Premien
søndag 15. september 2013
Gjestedesigner for TJSC #38
Denne måneden er jeg så heldig å få lov til å være gjestedesigner for That's just so cute. Må innrømme at jeg synes det er stas og jeg er ydmyk for oppgaven. Føler meg heldig som får lov til å være med de flinke designerne på utfordringsbloggen That's just so cute. Tusen takk.
Utfordringen min er: Jeg vil se en stamme, en grein, ei rot, et blad, bark, årringer eller noe annet som har tilknytning til et tre. Det kan være et høyt tre, en lav busk, et slektstre, livets tre eller kunnskapens tre. Det kan være et helt tre eller bare en liten del av et tre. Valget er ditt. Sleng deg med! Dette kan bli ditt:
Trær går igjen på mye av det jeg lager. Her har jeg samlet litt til inspirasjon:
chipboards
onsdag 4. september 2013
Kort av olabukselomme
Hvem har ikke noen gamle olabukser i skapet som ikke er blitt brukt på noen år? Det har ihvertfall jeg. Godt inspirert av Maya og teamet i Thats just so cute har jeg laget bursdagskort av baklommene fra ei utslitt olabukse. Jeg slenger meg med i So cute suprise 20.
Olabukselomme pyntet med filtblomst, metallklokke, washitape, bokstaver, metalllenke, binders og metallstjerner.
tirsdag 12. mars 2013
Lilla gavepose med enkel pynt
Dette er en gavepose fra Søstrene Grene som jeg har pyntet. Det ble gjort i siste liten før jeg slang meg i bilen for å hente bursdagsbarnet. På samme måte som jeg slenger meg med på utfordringen til Thats just so cute suprise # 14. De vil se stempler i sin utfordring denne gangen.
Gavepose, serviett som er stemplet med bursdagshilsen, blomster, tråd og hjertenål.
tirsdag 12. februar 2013
Leik i fjera TJSC
Månedens fargeutfordring So Cute Color #26 er inspirert av naturen. Det passet til disse bildene som ble tatt en tidlig vårdag i fjera i fjor.
Mønsterark, sølvmaling, silouette fugler, bølgepapp med gesso, diverse mønsterark og bokstaver. Det meste er pusset, revet og påført litt brunt på kantene.
lørdag 2. februar 2013
Julekortbildet til TJSC
Den enkle rene stilen Clean & simple har alltid fascinert meg. Jeg har oftere ambisjoner om å lage slike LOer enn jeg faktisk får til. Det er rett og slett en utfordring å lage synes jeg. Her har jeg scrappet fjorårets julekortbildet.
Hvit kartong, rødt mønsterark er brukt som matte og punsjet på to kanter, snøstjernene er punchet ut og pyntet med rød perle, teksten i julekortene er rullet sammen og festet med hyssing, pyntet med frimerke, en fugl og en charm.
lørdag 29. desember 2012
Pakkelapp og julekort So Cute Child # 2
Her er pakkelappen fra lillesøster. Hun var rasjonell og fant raskt ut at julekort og pakkelapp er to sider av samme sak :) Hun deltar i utfordringen til So Cute Child #2.
Pakkelapper So Cute Child #2
Det ble litt pakkelapp produksjon sammen med minimeisene før jul. Storesøster laget sin egen vri på denne pakken og bidrar i So Cute Child #2.
søndag 25. november 2012
Juekort til glede
Jul er for meg magisk i alle sine uttrykk og nyanser; forbereselser, små oppmerksomheter, forventninger, å gi, å glede og skape. Jeg håper dette kortet vil glede noen i løpet av den magiske adventstiden. Jeg har kost meg med å lage dette julekortet til So Cute Suprise #10.
Hvit Bazzil, linjene er preget, snøstjernene punchet, perledråper limt på og tekststempel er fra North Stamps.
lørdag 4. august 2012
Venne LO
Sommeren er tid for hyggelige stunder sammen med venner og familie. Disse bildene er et par år gamle men kunne like gjerne vært tatt i år. Med sommerlig gult, orange, rødt og grønt deltar jeg i utfordringen til So Cute Color #20.
søndag 24. juni 2012
Regndans til She's so cute 24
Når bildene harmonerer med stemningen jeg er i når jeg scrapper går scappingen ofte enklere. Slik ble det denne gangen. Klart vi kan ha det moro i regnvær. Dette er mitt bidrag til She's so Cute 24. Ingen har uttrykt det bedre og enklere enn Obstfelder:
Arket fra MME, mistet med rødt (3 sirkler), pyntet med prikkete mønsterark og prikkete tape, sommerfuglen er stanset ut med sirkel punch. Paraplyen er chipboards fra Maya Road, diverse bokstaver og tre små sneglehus i det ene hjørnet.
Arket fra MME, mistet med rødt (3 sirkler), pyntet med prikkete mønsterark og prikkete tape, sommerfuglen er stanset ut med sirkel punch. Paraplyen er chipboards fra Maya Road, diverse bokstaver og tre små sneglehus i det ene hjørnet.
REGN
En er en, og to er to −
vi hopper i vann,
vi triller i sand.
Sikk, sakk,
vi drypper på tak,
tikk, takk,
det regner i dag.
Regn, regn, regn, regn
øsende regn,
pøsende regn,
regn, regn, regn, regn
deilig og vått,
deilig og rått!
En er en og to er to −
vi hopper i vann,
vi triller i sand.
Sikk, sakk,
vi drypper på tak,
tikk, takk,
det regner i dag.
vi hopper i vann,
vi triller i sand.
Sikk, sakk,
vi drypper på tak,
tikk, takk,
det regner i dag.
Regn, regn, regn, regn
øsende regn,
pøsende regn,
regn, regn, regn, regn
deilig og vått,
deilig og rått!
En er en og to er to −
vi hopper i vann,
vi triller i sand.
Sikk, sakk,
vi drypper på tak,
tikk, takk,
det regner i dag.
Sigbjørn Obstfelder
søndag 13. mai 2012
Solstråle i tape utfordring
Jeg har både fått metervis med tape fra min kjære scrappevenninne Maya og i forrige uke var postkassen full av taperuller fra Andrine og Marens Landhandleri. Selvsagt må jeg hive meg på Thats just so cute sin suprise utfordring #4 "Teip her, teip der, teip i vei".
Jeg har utfordret meg selv med å bruke tape på ulike måter. 1) Tapen øverst i venstre hjørne er fra Prima og mistet med orange. 2) Sommerfuglen mellom knappene er klippet ut av en taperull og limt rett på. 3) Tapen under bildet er i en monocrom fargeserie 4) Sommerfuglen i epoxy er limt på kartong, stanset ut i sirkelpunch og festet på epoxy 5) Krøllete tape under rosen istedet for blader.
Jeg har utfordret meg selv med å bruke tape på ulike måter. 1) Tapen øverst i venstre hjørne er fra Prima og mistet med orange. 2) Sommerfuglen mellom knappene er klippet ut av en taperull og limt rett på. 3) Tapen under bildet er i en monocrom fargeserie 4) Sommerfuglen i epoxy er limt på kartong, stanset ut i sirkelpunch og festet på epoxy 5) Krøllete tape under rosen istedet for blader.
onsdag 9. mai 2012
Hvitveis bursdagsjente i turkis
Fargene turkis, hvit, beige og grå er utfordringen til Thats just so cute colours #17. Den største minimeisen hadde bursdag i april og disse bildene er fra en vårtur omtrent på samme tid. I konvolutten ligger en liten hilsen fra meg til minimeisen.
Mønsterark fra Kort og godt, konvolutt og bingbrikke fra Maya Road, stjerne tag fra Melissa Frances, trepynten fikk jeg i julekalenderen, grå tape, knapp, trå, tag, og mini bokstaver.
Mønsterark fra Kort og godt, konvolutt og bingbrikke fra Maya Road, stjerne tag fra Melissa Frances, trepynten fikk jeg i julekalenderen, grå tape, knapp, trå, tag, og mini bokstaver.
lørdag 7. april 2012
Halloween i orange, rosa, svart og hvit
Halloweentradisjonen er ikke sterk hjemme hos oss, men for to år siden besøkte vi England på selveste Halloween kvelden. Det ble en spennende opplevelse for de små meisene.
Fargeutfordringen til Thats so cute colors er i april er orange, rosa , svart og hvit.
Fargeutfordringen til Thats so cute colors er i april er orange, rosa , svart og hvit.
Svart Bazzil, mønsterark fra Basic Grey og MME, emballasje fra Prima, stempel med edderkoppnett og edderkopp, lilla tag og knapper, bånd i orange og svart, rød dymotape og ulike bokstaver/tall.
tirsdag 24. januar 2012
Bilder og minner fra julaften
Motivene fra julaften blir omtrent de samme hvert år. Derfor kan det være en utfordring å få LOene til å bli veldig forskjellige. Her er bildene laget som julekuler og hengt på juletreet. Linda er So cute girl denne måneden. Hun ber om tråd og en tag. Her er tråden heng som pynt på juletreet og tagen er blitt en juletrefot.
mandag 16. januar 2012
På glattisen med Thats just so cute colors #13
Her på Kvisten er det vinter både ute i hagen og inne i hodet. De siste scrappeprosjektene bærer preg av det. Denne sident er ikke noe unntak. Bildene er tre år gamle men scrappesiden er ny og dette blir bidraget til Thats just so cute colors #13 fra Kvisten. De ønsker prosjekter som går i blått og hvitt.
Mønsterarket tror jeg er fra Ladybug & friends. I tillegg til arkets egne snøstjerner har jeg supplert med noen ekstra. Et par av de lå i fjorårets herlige scrappe julekalender. På noen av bildehjørnene har jeg brukt distress stain fra Tim Holtz og drysset på litt Mica flakes fra Melissa Frances.
mandag 9. januar 2012
Vinter Thats just so cute #12
På Kvisten er behov for opprydning fra tid til annen. Nå er det ferdig fremkalte papirfotoer som er på vei til å få et nytt arkiv. I prosessen dukker det opp både gamle minner og fotoer som må scrappes. Jeg deltar på skisseutfordring #12 hos Thats just so cute med dette bidraget.
Arket er fra Poppy design og shimrer. Snøstjernene er fra diverse puncher, teksten er stempler fra 7gypsies, bølgepapp med gesso og grener fra diverse leverandører. Snøstjernen i chipboards er sprayet med pearl mist. Familiestempelet er fra Papirloftet. Det røde hjertet lå i fjorårets herlige scrappe julekalender. Tittelen JULE er noen flotte røde metallic bokstaver som dessverre ikke kommer fram i sitt rette lys her.
tirsdag 13. desember 2011
Julekort med juletre
Det blir mange ulike julekort fra Kvisten i år. Noen er selvsagt like og noen er det kun ett eksemplar av. Dette brune og hvite juletreet blir det nok ikke så mange av. Utgangspunktet er utfordringen nr 11 hos Thats Just so Cute og en videreutvikling av denne ideen. Og takk Maya! Silouetten din tryller fram flotte trær.
Abonner på:
Innlegg (Atom)


























